7 Şubat 2011 Pazartesi

önemli olan 'hiç' güzelliği.



Ergenlik zamanlarından kızlar bir araya toplanınca illa konuşulan konular vardır;erkekler gibi.Yani çok önemli şeyler konuşmayız biz kızlar o dönemlerde.(şaka)
Neyse o dönemde hangi kıza sorsanız çıkacağı erkek yakışıklı olsun isterdi.”Yaa kızlaarr,ben yakışıklı olmazsa çıkmaaam bi de uzun boylu olsun ama şöylee esmer olsun ama çok kara da olmasııın,ayy Ayşe’nin yanındaki çocuğu gördünüz müüüüğğğ çok yakışıklıydııı ne buluyosa Ayşedee” gibi muhabbetler döner hatta.”Ay biz hiç böyle şeyler konuşmazdık diyen kızlar da zaten bu tür aşk meşk işleriyle ilgisi olmayan kızlardır ki bunun sebebi de zaten aşk meşk işlerinin onlarla ilgisinin olmamasından kaynaklanır.Bu tür kızlar da ayrıca ilgilenilmesi gereken kızlardır zira kendileri ergenliği yüksek atlamada rekor kıracak bir başarıyla atlar “bu kim lan!” tepkisi verdirecek kadar gelişip level atlayarak geç de olsa aşk meşk olaylarına geç kalmışlığın verdiği gazla bodoslama dalarlar. 
Ben bunca zaman bu “ay ben yakışıklı olmazsa çıkmam”cı kızların daha yakışıklı biriyle çıktığını da görmedim çünkü bu yakışıklılık arayışı konusu geçen yakışıklının bulunamayışı dolayısıyla “eh bu da olur”culuğa bırakır kendini ve bu durumun savunması da “ama çok iyi çocuk”a döner.Ergenliğin nasıl yüzeysel bir dönem olduğu ise tüm bu sevgili arayışlarındaki kriterlere bakılarak görülebilir.
Yaş ilerledikçe,yani evlenme zamanına yaklaşıldıkça kriterler genişleyerek;
“anlayışlı olsun,beni sevsin,bana değer versin,akıllı olsun,adam olsun”gibi özelliklere dönüşür ve bu kızımız en sonunda ortalama bir işi olan tepesi açılmaya başlamış göbekli ve esmer Türk erkeğiyle hayatını birleştirir.Üstelik bu adama aşkoşum bile der.
İşin garibi şimdi ben bunları tüm bu yüzeysellik,dış görünüş,dış görünüşten iç güzelliğine gelişim sürecini televizyonda dizi izlerken düşündüm.Öyle bir şartlanmışız ki güzelin güzelle,çirkinin çirkinle olacağına,dizideki yakışıklı karakterin beğendiği kıza yakınlaşmasına,”ay kız çok çirkin ya,bak şu güzelmiş o çocuk bunu sevse ya” diye bir tepki vermemle olayın farkına vardım bir anda.Adeta gerçekler bir tokat gibi su.. neyse.
Esas olan aslında gerçekten hiç güzelliği,hiç bir şeyi güzel olmasa da önemli olan o kişinin size hissettirdikleridir sonuçta.Çünkü aslında onunla olmanın size hissettirdiği şeye aşık olursunuz,çünkü insanlar her şeye rağmen bencil varlıklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder