7 Şubat 2011 Pazartesi

karizmatik yeni bir deterjan mı?

İnsanlardaki “Haydi karizmatik olayım.”,”Haydi farklı olayım.” tarzı motivasyonları çok garipsemelerdeyim. Hatta bunun sayesinde garipsemelerdeyim gibi kelimelerle dilin yaşayan bir varlık olduğunu da kanıtlamalardayım. (bknz:Anne ben Ayşegillerdeyim.) 
Mesela ben o kadar karizmatik bir insanım ki herkes yürürken gözünü açık tutuyor diye gözümü kapayarak yürüyorum.Bazen karizmatikliğimden ölücem diye korkuyorum. Mesela bazen herkesin güldüğü esprilere burnumdan “hff” diye nefes vererek ve küçümser bakışlar atarak karşılık veriyorum sonra masada rüzgar esiyor saçlarım savruluyor.gibi.
Bazı insanlar bazı şeyleri herkes gibi yapmayınca ya da başkalarının yaptığı şeyleri küçümseyince,harcanan emekleri boş emekler gibi gösterince,başkalarının beğendiği şeyleri beğenmiyor havasına girince ve bunlarla dalga geçip bunu bu şeyleri beğenen insanları aşağılama boyutuna vardırınca karizmatik olduğunu sanıyor. (bu cümleyi hemen bir Türkçe hocasına yolluyorum.baya öğrenci terletir bu. evet.) Sonra bu insanlar düşüncelere saygı diye car car car bağırmayı da biliyor ki hani hem karizmatik hem duyarlı hem de bilinçli gençlik onlar çünkü.
Bence insanlar karizmatik olmaya çalışmaktansa,karizmatik olmadıkları ve herkes gibi oldukları gerçeğine alışmaya çalışsınlar. 
Ben size karizmatik olmayın demiyorum,hobi olarak yine olun.
mucuk.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder